Van San Francisco naar Pismo Beach via de big sur

8 september 2018 - Del Monte Forest, California, Verenigde Staten

Dag 2 in San Francisco, wat hebben we veel bekeken.We pakken een lijnbus en komen erachter dat als we ons voor de domme houden gratis kunnen reizen, en dus heel San Francisco met de lijnbus kunnen bekijken.We reizen naar de golden gate bridge ( wauw wat gaaf om deze te mogen zien)golden gate park ,fishemen wharf (hier liggen honderden zee leeuwen te stinken)en pier 39 waar we een heel goed uitzicht hebben op de bekende gevangenis Alcatraz.We hebben honger en gaan wat eten in een Mexicaans restaurantje waar 2 mexicanen met een gitaar voor Isa beginnen te zingen: "she is like speedy conzalis " nou inderdaad Isa weet niet hoe snel ze naar de uitgang moet lopen,totaal niet onder de indruk van deze 2 heren.Het is 1900 als we "alweer" op bed liggen,met als gevolg dat we door onze jetlag om 3 uur allemaal wakker zijn.Het is 6 september yes we kunnen de camper halen,en we zijn er mooi op tijd, 9.15 om precies te zijn.Het wachten duurt lang en het is 12.30 als we vertrekken naar Monterney om daar te slapen in onze camper op een camping.Het is 7 uur als we ons klaar maken en om 8 uur zitten we allemaal aan het ontbijt.We gaan zo vertrekken en maken ons klaar om de 17 mile route te doen langs de passific oceaan , maar eerst bezoeken we het stadje nog even.We komen langs een brandweerkazerne waar Pim uiteraard een praatje maakt met de plaatselijke brandweer en hij krijgt een rondleiding en uitleg over deze auto.We vertellen dat we een roadtrip maken en dat pim brandweerman in Holland is en de brandweermannen maken een foto van ons en geven Isa een mooie brandweer helm als aandenken.Junior firefighter staat er op.We vervolgen onze weg en voordat we de route van de big sur nemen doen we nog even een rondje door het 17 mile park ,wauw wat een prachtig uitzicht op de stille Oceaan hebben we hier.Het weer is bewolkt en mistig maar dat mag de pret niet drukken.Als we het park weer uit zijn pakken we highway one weer op en dan begint de reis langs de big sur. We stoppen op meerdere uitkijkpunten en genieten van het uitzicht.wat een prachtig stuk natuur hier.De rit langs de big sur lijkt oneindig, wat een lang stuk en we stoppen even om in een berghutje wat te gaan drinken.Daarna vervolgen we onze weg verder .Na een lang stuk rijden door haarspeldbochten,krappe kloven en door modderstromemde wegen(gelukkig was de big sur weer open want hij zou 28 september pas klaar zijn, maar hij was nu al klaar) komen we om 1900 aan bij de camping nabij Pismo Beach en settelen we ons ,om lekker te gaan eten en te gaan slapen. Want morgen zullen we de roadtrip verder voortzetten naar de city of Angels oftewel Los Angeles.