Via route 66 naar de grand canyon

12 september 2018 - New Kingman-Butler, Arizona, Verenigde Staten

We hebben goed geslapen en zijn allemaal rond half 8 al uit bed.Hier in de woestijn van Arizona kan je ook niet langer liggen,de temperaturen stijgen snel,heel snel.We gaan lekker ontbijten en hebben afgesproken om rond het middag uur te vertrekken naar het stadje Williams 200 km van de camping af waar we nu zitten.Vanmorgen gaan we eerst nog even lekker zwemmen zeggen we tegen Isa ,en het zwemwater brengt gelijk al verkoeling. Rond 12 uur pakken we de camper in en gaan we verder.Dit keer niet ver,de reis gister was lang en dus lassen we een korte trip in zodat we bij de volgende camping even een rust moment inlassen.Het landschap hier op route 66 varieert van heuvels tot groene bergjes en nog geen km verder rotsen.Het verbaasd me elke keer weer dat er zoveel groen is in de woestijn.Mijn beeld van woestijn was zand dor en droog maar dit is totaal niet het geval.Onderweg komen we in een klein dorpje met oude autos uit de jaren 40 .Ik zeg tegen Pim en Nelleke o wat zou ik graag zo'n barretje inlopen waar je zo'n typisch bak koffie kan drinken,wat je ook in films ziet.We lopen een winkeltje binnen en daar daar is mijn volgende bucketlist puntje.Een barretje waar ze typische koffie schenken en ik roep hard Yes! Aangekomen op de camping installeren we ons .Morgen zullen we gaan vertrekken naar de grand canyon.