Dwars door de woestijn

11 september 2018 - Clark County, Verenigde Staten

We vertrekken in alle vroegte ,om door te reizen naar het stadje Kingmen.Dit zal de volgende bestemming zijn om te overnachten.We rijden om half 9 weg en besluiten de weg door het cactuspark te pakken.Onderweg stoppen we op een uitkijk punt,ik loop een grote rots op en langs mijn voet glijdt een hagedis zijn holletje in.Als ik bovenop de rots sta is het enige wat ik hoor de woestijn wind.Verder helemaal niets.Ik adem even diep in en uit en roep naar beneden:als je hier staat hoor je echt alleen de wind verder helemaal niets.Even loopt er een kippenvel momentje over mn nek door naar mn armen.We vervolgen onze weg verder en rijden op de gps,deze stuurt ons naar een onverharde weg die steeds wilder wordt en we besluiten te draaien en een andere weg te pakken.Nu is het nog 1 uur rijden tot Oatmen. Deze staat bekend om zijn western uitstraling en omdat het een spookstadje is, gelegen aan de route 66.De sfeer is er country en de ezels lopen er gewoon vrij rond.Na het bezoeken van dit stadje wat echt een aanrader is als je Arizona bezoekt, reizen we door naar Kingmen.we reizen over de route 66 en komen door een adembenemend landschap van rotsen,haarspeldbochten en geweldige uitzichtpunten.dit soort wildernis is toch echt veel veel mooier dan dat je op films of discovery ziet.om half 7 komen we aan op de camping.We maken snel wat eten klaar en morgen gaan we eerst even lekker zwemmen,om daarna in de middag onze weg te vervolgen naar de stad flagstaff.

1. Ilse van Gortel:
    11 september 2018
    Volgens mij kan je al heel veel dingen van je bucketlist afvinken. Super leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken!