Grand canyon en zijn zusje Glen Canyon

13 september 2018 - Coconino County, Verenigde Staten

We vertrekken rond 9 uur richting de grand canyon.We komen aan bij het park en parkeren onze rv.Er staat dat we een shuttle bus kunnen pakken en die brengt ons naar een punt waar we vlak langs de Grand Canyon kunnen lopen.Als we aankomen zien we gelijk een plateau waar we foto's kunnen maken,schitterend is het.Er staan wel veel toeristen en ik kijk naar beneden.Even duizelt het door mijn hoofd ,mijn knieën knikken en het zweet staat in mijn handpalmen.Wat een hoogte, ik als iemand met hoogtevrees weet niet hoe snel ik weer omhoog moet lopen ,samen met isa aan mijn hand en ga snel op een bankje zitten wachten tot Pim en Nelleke klaar zijn met foto's maken.we lopen de route die 1.1 km is en gaan vervolgens terug naar de bus die ons weer afzet bij onze rv.We gaan verder om te stoppen voor een picknick bij de dessert vieuw, het is heel mooi .Ik geniet ervan op een afstandje,voor mij is deze hoogte niet weggelegd dus ik blijf veilig bij de weg in de buurt.Ondanks mn hoogtevrees vind ik het super mooi,de kleuren variëren van groen bruin zand kleur of geel en soms een beetje roze en bij sommige uitkijkpunten is het net of je naar een ansichtkaart staat te kijken.We rijden nog 2 uur dwars door de Glen Canyon,dat een zusje is van de Grand Canyon met water zo blauw ...We belanden op een camping met uitzicht op de Glen Canyon.Wat is het hier toch mooi,waar we ook zijn alles is zo adembenemend..dat ik soms gewoon niet meer weet hoe ik iets nog mooier kan omschrijven dan wat wij hier allemaal zien.